niedziela, 6 sierpnia 2017

Pomysły na dania z makaronem

Osoby, które śledzą mnie na instagramie wiedzą, że zdecydowanie bardziej wole eksperymentować z ciastami, ciasteczkami, deserami, a niżeli z obiadami. Moje obiady to zazwyczaj mieszanki warzyw z kaszami, makaronami, kurczakiem...no cóż :D Ale! Nawet i to można sobie urozmaicić właśnie dodatkami. Dzisiaj mam dla Was propozycje na obiad makaronowy na zielono! 



makaron kukurydziany + duuuuużo szpinaku + czosnek + mozzarella 
Jak robię? Na oliwie z oliwek podsmażam czosnek, dodaje szpinak (mrożony lub świeży) i szczyptę soli, mieszam i duszę pod przykryciem. Po około 5 minutach dodaje pokrojoną w kosteczkę mozzarelle. W międzyczasie gotuje makaron w osolonej wodzie (sól himalajska). Po odcedzeniu dodaje troszeczkę oliwy z oliwek, pokrojoną w kostkę mozzarelle, mieszam i łączę wszystko na patelni. Duszę pod przykryciem jeszcze kilka minut. 
Banał, ale diabeł tkwi w szczegółach dlatego podaje krok po kroku :D

Niestety, jak większość mącznych produktów, makarony w dużych ilościach nie należą do przyjaciół naszej sylwetki.  Dlatego staram się wybierać mniejsze zło w postaci makaronu razowego, a coraz częściej makaronu kukurydzianego (bezglutenowego). Moje pierwsze podejście do niego nie skończyło się dobrze, ale to kwestia przestawienia się naszych kubków smakowych. Teraz smakuje mi bardziej niż biały! :D




makaron kukurydziany + pieczarki + cukinia + kiełki brokuła 
Na oliwie z oliwek podsmażam czosnek i cebulę, dodaje cukinie, pieczarki, mieszam i duszę pod przykryciem. W międzyczasie gotuje makaron w osolonej wodzie (sól himalajska). Po odcedzeniu dodaje troszeczkę oliwy z oliwek, pokrojoną w kostkę mozzarelle, mieszam i łączę wszystko na patelni. Duszę pod przykryciem jeszcze kilka minut. Posypuje kiełkami.




makaron kukurydziany + filet z kurczaka + czosnek + pesto
Na oliwie z oliwek podsmażam czosnek, dodaje pokrojonego, doprawionego pieprzem kurczaka, mieszam i duszę pod przykryciem. Po około 5 minutach dodaje łyżkę zielonego pesto(u mnie z biedronki). W międzyczasie gotuje makaron w osolonej wodzie (sól himalajska). Po odcedzeniu mieszam wszystko na patelni, dodaje jeszcze jedną łyżkę pesto, mieszam i dusze jeszcze kilka minut pod przykryciem.




makaron kukurydziany + czosnek + brokuły 
Gotuje brokuła i makaron w osolonej wodzie. Na oliwie z oliwek podsmażam czosnek, dodaje male różyczki ugotowanego brokuła. Po około 5 minutach dodaje odcedzony ugotowany makaron, wszystkie mieszam, doprawiam solą himalajską i duże jeszcze ok. 10 min pod przykryciem. 



makaron kukurydziany + łosoś + szpinak + jogurt
Na oliwie z oliwek podsmażam czosnek, dodaje szpinak, pokrojonego łososia, doprawiam, mieszam i duszę pod przykryciem. Makaron gotuje w osolonej wodzie. Po odcedzeniu dodaje do makaronu oliwę z oliwek, mozzarelle i mieszam.

Smacznego!

Codziennie nowe, pyszne zdjęcia!  INSTAGRAM

2 komentarze:

  1. Boze ja uwielbiam dania z makaronem <3 a twoje propozycje sa super <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/08/khaki-velvet-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie jadłam makaronu kukurydzianego o.O
    Pierwsza oraz ostatnia propozycja najbardziej mi się podobają :3 potrzebuję dużo szpinaku w diecie, więc przetestuję ;)
    pozdrawiam!
    i zapraszam na nowy wpis ;)
    http://stylowana100latka.blogspot.com/2017/08/wyciagnij-palec-utna-ci-reke.html

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj;)