niedziela, 9 października 2016

Orzechowy FIT sernik

Kilka miesięcy temu w TYM poście pokazywałam Wam przepis na dietetyczny sernik. Dzisiaj przychodzę z kolejnym, ale tym razem...orzechowym! Czyli coś co lubię najbardziej <3 Jest przeeeepyszny! 


Czego potrzebujemy?



Składniki na orzechowy spód: 
ok 3 garście orzechów włoskich, 
łyżka masła orzechowego, 
łyżka oleju kokosowego.



Składniki na spód blendujemy, a następnie wykładamy na posmarowaną olejem blachę. Twaróg mielimy. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy. Pozostałe składniki blendujemy na gładką masę. Następnie dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy. Powstałą masę wylewamy na orzechowy spód. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na ok. 25 min i pieczemy w termoobiegu. Po upieczeniu pozostawiamy na ok. 15 min do wystygnięcia i możemy jeść <3







Jeśli podzielimy ciasto na 10 kawałków to jeden będzie miał tylko 154 kcal w tym: 10g B, 10g T, 6g W ;) 













Smacznego! <3

środa, 14 września 2016

Trochę o kaszy jaglanej

Kaszę jaglaną jem od jakiegoś roku. Wcześniej istniał do mnie tylko ryż, makaron i ziemniaki, od czasu do czasu pojawiała się jeszcze kasza gryczana. Na szczęście teraz naprawiłam swój błąd i kasza jaglana pojawia się na moim talerzu przynajmniej co drugi dzień w.. każdej postaci: jako obiad, śniadanie, deser, czy ciasto. Dzisiaj krótko o tym jak ją przygotować, z czym ją jeść, dlaczego jest taka zdrowa, a na koniec przepis jak zrobić te pyszne jaglane babeczki! ;)


środa, 7 września 2016

Fasolowe brownie

Do zrobienia tego 'ciasta' przymierzałam się chyba pół roku. Pewnie ze względu na jego główny składnik, czyli fasolę. Bałam się, że będzie za bardzo wyczuwalna, ale nic z tych rzeczy. I w końcu nadszedł ten czas, zrobiłam je i wyszło pyszne! Jeśli lubicie mocno kakaowe potrawy to Wam też za smakuje. A jeśli nie to wystarczy po prostu...dodać mniej kakao;) 


wtorek, 30 sierpnia 2016

Domowa&zdrowa nutella

O tym, że nutella jest dobra każdy wie, o tym, że jest niezdrowa, tucząca i zawiera dużo cukru też. Mimo to często ulegamy i dodajemy ją do kanapek, naleśników bądź trafia do naszego żołądka z wielkiej łyżki... Miałam tak dopóki spróbowałam masła orzechowego i nie poznałam przepisu na zamiennik nutelli!